MARKNADSFÖRING

Hyra marknadschef eller strategiskt bollplank

Oavsett om ert företag har främst behov av att synas och bygga varumärke eller om ni behöver en marknadsplan som skall generera så många leads som möjligt. Jag hjälper er spika en konkret marknadsstrategi och sedan att sjösätta marknadsplanen på ett effektivt sätt.

HUR STEFAN HADLIN KAN HJÄLPA DIG

Ibland kan man känna sig ensam i frågorna kring marknadsföring, oavsett om du är en VD eller marknadschef. Det är här jag kommer in i bilden!

Jag kan vara ledningens strategiska bollplank, eller om du vill hyra en marknadschef.

 

STRATEGISK BOLLPLANK

Aldrig mer ensam i marknadsfrågorna

HYR EN MARKNADSCHEF

Låt mig ta hand om er marknadsföring

MARKNADSFÖRINGSKONSULT

Jag stöttar gärna er marknadsavdelning

EXEKVERING AV MARKNADSPLAN

Jag ser till att saker blir gjorda, som er lilla byrå.

Håkan Rilegård
VD, Ripro consulting

Stefan är en skön person med mycket driv och ser absolut inga problem, allting går och allt är möjligt. Det har varit ett stort nöje att jobba tillsammans.

Antti Antonov
VD, grundare, Bfree Advisor

..Han förstod direkt våra utmaningar och vår verksamhet och kom med fler bra förslag för leadsgenering och marknadsföring -Det är solklart att killen har koll! Jag känner mig trygg i att bolla olika idéer med Stefan”

Gustaf Oscarsson – Serieentreprenör, föreläsare och författare VD på Mittforetag.com + driva eget

Behöver man en kreativ marknadsförare och entreprenör med mycket idéer och som ser till att saker händer, är Stefan helt rätt person

Jag har jobbat med fokus på marknadsföring och reklam i över 15 år nu och det är nog roligare än någonsin just nu. Å ena sidan är det svårare då bruset är högre och många fler kanaler än förr, men det är också enklare att konkurrera med de större som har gigantiska budgetar. Du kan idag göra din marknadsföring mycket mer kostnadseffektiv per kontakt. Du kan kommunicera med laserprecision på precis rätt målgrupp och rätt persona. Speciellt med betald reklam där du kan köra ads mot precis rätt ålder, intresseområden och andra preferenser.

Det är så spännande att göra detta, jag var med när den digitala marknadsföringen föddes och följer med stor glädje den utveckling som sker. Idag har konsumenten en helt annan makt och större valmöjligheter att ta del av ditt budskap och reklam. Det är mer en dialog snarare än megafonskrik, där den som hade mest budget förr kunde skrika högst.

Hur jobbar Stefan Hadlin med Marknadsföring?

Idag (och än mer framöver) sker konsumtionen av din marknadsföring på kundens villkor. Personaliseringen som ökar kraftigt är något som kommer att fortsätta. Konsumenten ser bara budskap kring de produkter och tjänster som det är aktuellt för att köpa och när det är tid att köpa dem. Något som också förenklar säljprocessen och skapandet och genomförandet av marknadsplanen. Det är viktigt att sätta en tydlig marknadsföringsstrategi som länkas samman med företagets mål och synkas med den köpresa som kunden har. Förvånansvärt många missar att tänka strategiskt kring dessa frågor. Det hjälper jag gärna till med.

Jag har god erfarenhet av att sy ihop ledning, säljavdelning och marknadsavdelning för att vässa företagets budskap, varumärke och leadsskapande.

Några konkreta saker jag brukar hjälpa till med är:

  • Strategier

    • Marknadsföringsstrategier

    • Marketing automation

    • Digitala strategier

    • Varumärkesstrategi

    • Företagsstrategi

  • Marknadsplanering (baserat på strategin)

    • Övergripande marknadsplan

    • Content planering

    • Sociala medier planering

  • Content marketing

  • Inbound marketing

  • Affärsutveckling /verksamhetsutveckling

  • Digitalisering

  • Försäljningsprocess

    • Leadsgenerering

    • Säljoptimering

    • Automatisering av sälj

    • Visualisering och optimering av köpresa

  • Bygga hemsida /webutveckling/web design

  • Optimera hemsida för leads / sälj